fredag 28 oktober 2016

En liten beskrivning på mig

Jag heter Esmeralda Halley men kallas för Esse. Jag är 22 år gammal och bor i Alvik. Jag har naturligt långt blont hår och kristallblåa ögon. Jag har blodröda fylliga läppar. Jag har ganska mörk hy eftersom att jag precis varit utomlands. Jag är vältränad och sminkar mig naturligt. Förut om det är något speciellt då sminkar jag mig lite mer. Om jag får säga det själv så är jag ganska vacker. Jag är bra på att prata därför är jag en väldigt social och trevlig tjej. Jag är nästan alltid glad och skrattar mer än vad man ibland borde. Jag är bra på att springa och att laga mat. Jag är dålig på att rida och att uttrycka mina känslor. Jag är rädd för mörker och att förlora mina vänner. Jag drömmer om att bli en journalist eller vinna många löpartävlingar. Vilket jag gjort men siktar då mer på t.ex OS. Jag blir lycklig av att springa och att vara med mina kompisar. Jag bor i en liten by som heter Alvik. Jag har två storasystrar, en tvillingbror, en lillasyster och en lillebror. Min äldsta syster heter Jasmine och är 26. Min andra storasyster heter Lilly och är 23. Min bror är såklart lika gammal som mig. Han är faktiskt bara 2 minuter äldre än mig. Han heter Johan. Min lillasyster heter Chelsea. Min lillebror heter Justin och han är bara 2 år. Jag har även en mamma som heter Cecilia och är 45 år. Min pappa dog när jag var 10 år gammal. Jag har bott i Luleå hela mitt liv men för 3 år sedan flyttade min mamma ner till Stockholm med sin nya man. Men jag valde att bo kvar. Min bästa vän heter Alyssa men jag kallar henne för Allytiff. Fråga mig inte varför. Men vi har iallafall varit kompisar sen mellanstadiet. Fast hon är ett år äldre än mig. Vi kan verkligen prata om allt. Sen är även min syster Chelsea min bästa vän. Min granne heter Glenn-Erik. Han är jättejobbig och skriker alltid på mig när jag går förbi. Jag tror att han är lite sjuk i huvudet. Jag har en liten kattunge. Som sagt gillar jag att springa och att laga mat. Min favorit plats är i min mammas sommarstuga. Hon bor i Stockholm och har därför en sommarstuga i Stockholms skärgård. Det är otroligt vackert där. Min idol är en löpare som heter Usain Bolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar